Aankondiging en voorproef nieuwe bundel!

Er moet sprake zijn van een misverstand

In november verschijnt bij uitgeverij Cossee mijn nieuwe bundel, Er moet sprake zijn van een misverstand.
Het wordt een bijzondere.

Hieronder een gedicht uit de bundel:

NAAST IEDERE WIEG

Naast iedere wieg een fee.
Moeder wringt. Vader knarst.
De fee zegt: ‘Nou ja, we zien wel.
Ik wil mijn voorspelling
later graag preciezer formuleren.’

Aan de lianen die het licht ons toewerpt,
zwaaien wezentjes van wezenlijk
onbegrepen aard: wild, vrolijk, angstaanjagend ook.

En geen zonsondergang om tegemoet te rijden,
geen dagboek om in te lezen.
De uren volgen zich genummerd op.

Sterrenstof! Een kamer vol van sterrenstof!
Wij hebben geleerd ons op ons gemak te voelen,
thuis te zijn, dat wil zeggen: nergens heen te kunnen.

3 gedachten over “Aankondiging en voorproef nieuwe bundel!

  1. josephine banens

    Hallo Mark,

    Vond via de DBNL je prachtige gedicht. Inderdaad, het belooft veel voor je bundel.

    Ik ben redacteur van de poëziesite gedichten.nl en zo vrij geweest om je gedicht daar, als gedicht van de dag, op te nemen. Met bronvermelding en het verzoek om commentaar aan jou te sturen. Morgen kun je zien hoe de bezoekers van de site (op werkdagen meestal tussen de 2 en 3 duizend), het gedicht beoordeeld hebben.

    Ik hoop dat je dit als free publicity beschouwt, maar als je het er niet mee eens bent verwijder ik het gedicht uiteraard.

    Hoe dan ook heel veel succes met je bundel. waar ik naar uitkijk.

    Vriendelijke groet,

    Josephine banens,
    redactie Gedichten.nl

Plaats een reactie