Stukkie 26: Doei lieverdje van de inhoud

GESUGGEREERD GEDICHT

Op mijn telefoon, zoals op de meeste, staat de functie ‘Voorspellende tekst’ aan. Als ik begin te typen, verschijnen er drie woorden boven het toetsenbord: wat ik eventueel zou kunnen bedoelen te gaan schrijven.

Wat, dacht ik, als ik de suggesties nu eens consequent volg? Ik typ een letter, kies een van de drie woorden die worden aangeraden, kies uit de drie woorden daarna er weer één, enzovoort. Tot ik een fatsoenlijke zin heb, een zo lang mogelijke. Ik stop pas als er niets bruikbaars meer komt.

Herhaling van dit procedé met elke letter van het alfabet leverde het onderstaande gedicht op. Fraai werk, al zeg ik het, eh, zelf.

GEDICHT

Aantal personen die in de toekomst niet zo goed als ik een beetje op de hoogte blijven.
Brand verwoest de laatste tijd veel plezier.
Cadeaus voor de late uurtjes in de buurt van het weekend.
Doei lieverdje van de inhoud.
Er staat nu geen geschikt huurhuis of appartement in de toekomst.
Fijne vakantie naar de nieuwe generatie van de week.
Goedenavond mevrouw die ik heb.
Hulp nodig om de hoek.
Ik ben in orde te maken met een paar keer per week op vakantie naar het buitenland.
Ja dat klopt niet meer op het gebied van vorm en inhoud.
Kan je niet meer dan genoeg voor de late uurtjes?
Let op het moment waarop je wilt weten hoe het werkt met een paar.
Maar het gaat om de juiste instellingen en enkele jaren.
Nog even en dan de nieuwste ontwikkelingen.
Op je gezondheid en het gebruik van een aantal dingen.
Prettige avond in de toekomst.
Qua uiterlijk morgen weer vroeg op.
Rond de tafel met een aantal dingen die je hebt.
Samen zorgen voor een nieuwe versie van mijn leven.
Tot morgen bij de verkoper van het nieuwe seizoen.
U heeft geen zin meer in mijn ogen en een fijne dag nog.
Voor mij geen enkel probleem om het leven van mensen met een andere manier te laten zien.
Wat een onzin om te kijken naar een vriend of vriendin over het algemeen.
Xioachuan de eerste keer in het centrum van Den Haag en de andere gedichten van het weekend.
YouTube en de rest van Nederland met de vraag of ik een paar dagen geleden heb.
Zoals jullie weten ben ik op zoek naar iets anders aan de rand van het weekend.

Geef een reactie

